Na co zwracać uwagę przy tworzeniu własnej instrukcji inwentaryzacyjnej? Kilka praktycznych uwag na przykładzie najnowszej instrukcji inwentaryzacyjnej Miasta Płock (z 31 października 2023 roku – link do instrukcji u dołu strony)
1.
Definiując pojęcia warto pamiętać, by owe definicje nie wprowadzały zamieszania i wątpliwości.
2.
Wytyczne w zakresie likwidacji nie powinny (co do zasady) znajdować się w instrukcji inwentaryzacyjnej
3.
Kredyty, pożyczki (pasywa) inwentaryzowane są metodą weryfikacji z odpowiednimi dokumentami.
4.
Wpisując do instrukcji wykaz (przykłady) warto zadbać o ujęcie wszystkich przykładów, które mogą wystąpić w jednostce (tu np. brak konta 290, które następnie występuje w załączniku nr 12).
5.
Czyli co tak naprawdę ma zrobić pracownik? Z jakimi „odpowiednimi dokumentami” ma porównać?
6.
j.w.
———————————
Powyższe przykłady mają charakter edukacyjny i nie stanowią kompleksowej analizy konkretnego przypadku.
Piotr Rybicki
Źródło: https://nowybip.plock.eu/dokumenty/nowybip/dok/2023/sI0PKcdb/353783598967576ca9bfed05eaf4022b.pdf
———————————