Błędy – nieodzowny element każdej czynności wykonywanej podczas inwentaryzacji. powstają zarówno w procesie prac inwentaryzacyjnych, jako błędy organizacyjne, systemowe i „ludzkie”. Jednym z zadań stawianych inwentaryzacji jest ich ujawienie i wdrożenie rozwiązań minimalizujących ich ponowne wystąpienie. W praktyce jednostek sektora finansów publicznych błędy podczas inwentaryzacji mogą przybierać charakter błędów krytycznych – skutkujących dyscypliną finansów publicznych.
Prykłady:
- https://inwentaryzacja.info.pl/2024/04/nieprawidlowosci-w-zakresie-inwentaryzacji-ujawnione-przez-regionalna-izbe-obrachunkowa-w-rzeszowie-w-2023-roku/
- https://inwentaryzacja.info.pl/2023/01/nieprawidlowosci-w-zakresie-inwentaryzacji-ujawnione-przez-regionalna-izbe-obrachunkowa-w-kielcach-w-2022-roku/
- https://inwentaryzacja.info.pl/2021/11/nieprawidlowosci-w-zakresie-inwentaryzacji-ujawnione-przez-regionalna-izbe-obrachunkowa-w-gdansku-w-latach-2020-2021/